Wednesday 4 February 2015

Tips Minum 3 Liter Air Sehari

Salam Rabu semua.Selama Thaipusam korang kemana? Seronokkan dapat rehat setelah penat bertapa dipejabat.Pagi ini saya ingin berkongsi cara saya habiskan 3 liter air putih dalam masa sehari. Sebenarnya saya sedang berdiet, sebab itu terlintas nak kongsikan tips dan kebaikan air putih untuk badan kita.Tahu tak badan kita memerlukan 1 liter air putih untuk setiap 25kg berat badan kita? Berat badan korang berapa kg? Kirala keperluan air untuk badan korang.

Untuk pengetahuan anda air putih mampu membakar lemak-lemak dalam badan kita,selain selain itu manafaat meminum air putih antaranya mencegah sakit kepala, melindungi jantung,meningkatkan ketajaman otak,dapat mengurangkan berat badan,menghilangkan racun dalam badan,meningkatkan tenaga dan mampu mencantikan kulit kita,suka kan kulit cantik.Apa lagi jangan pandang rendah pada air putih.

Cara saya untuk habiskan 3litr air putih dalam masa 1 hari seperti ini, tidak terlalu memaksa, tetapi amalan ini lama-kelamaan menjadi kebiasaan dan adakala terlebih 3liter sehari dengan cuaca panas sekarang.

Mudahkan? Tak mungkin tak mampu habiskan. Saya sendiri apabila cukup 3 liter sehari, automatik apabila minum air putih rasa macam manis =) .Kulit pun dah tak kecut lagi dek kerana aircond. Anda cubala,pasti anda akan rasakan perubahanya dan sukakanya.

Satu lagi suka saya ingatkan apabila kita ada menganbil suppliment atau vitamin tak kisahla dari brand ape sekalipun jangan lupa untuk minum air putih secukupnya untuk merasai kebaikan dari vitamin dan supliment yang kita ambik, selain itu dia mampu menjaga buah pinggang kita untuk berfungsi sempurna dan sistem peghadaman  baik.

Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee boleh la hubungi saya seperti dibawah.


Syuhaidabtyusof@gmail.com

Syuhaida
019 337 8997
Sms/WhatApps

No comments:

Post a Comment